Loader
Loader

1 CEL

Szczecin Zut Ilustracja
Wydział Elektryczny

W ramach zajęć każdy uczeń bada ekologiczne źródło energii elektrycznej – mały panel fotowoltaiczny. Za pomocą prawdziwego miernika dokonuje pomiaru wytwarzanego przez panel napięcia przy różnej intensywności oświetlenia oraz testuje jakie odbiorniki można z niego zasilić. Uczestnicy poznają zasady wytarzania energii elektrycznej (w różnych typach elektrowni), oraz jej przesyłania, a także zasad użytkowania urządzeń elektrycznych. Każdy uczeń buduje oraz uruchamia kilka ciekawych układów elektronicznych np.: wyłącznik czasowy, wyłącznik dotykowy, wyłącznik zmierzchowy, system alarmowy itp. Dzięki temu dowiaduje się jak działają urządzenia spotykane przez niego w życiu codziennym.

 

Szczecin Zut Ilustracja
Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zwierzętarnia

Zajęcia w zwierzętarni będą polegały na zapoznaniu dzieci i młodzieży z biologią i behawiorem utrzymywanych w obiekcie dydaktycznym różnych gatunków zwierząt, w tym autochtonicznej rasy owiec pomorskiej, emu, kolorowym drobiem ozdobnym oraz gołębiami. Zwiedzimy również wydziałową pasiekę. Uczniowie będą mieli możliwość karmienia, dotykania i głaskania zwierząt. W ramach zajęć przewidziana jest degustacja serów z mleka krowiego, owczego i koziego, a w okresie Świąt Wielkanocnych warsztaty wyrobu świec woskowych.

Szczecin Zut Ilustracja
Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Mleko - wiem co piję

W trakcie prezentacji poznamy ciekawe rasy bydła oraz omówione zostaną najważniejsze czynniki wpływające na jakość i przydatność technologiczną mleka. Poznamy również najważniejsze kryteria oceny organoleptycznej mleka. Szczegółowo przedstawiony zostanie skład mleka dużych i małych przeżuwaczy w porównaniu z mlekiem ludzkim. Zapoznamy się z technologią wybranych produktów mleczarskich, czyli sposobami produkcji serów, masła, czy jogurtu.

Szczecin Zut Ilustracja
Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Od pola do stołu

Ważne jest także unikanie pustych kalorii, dostarczanie organizmowi dobrego paliwa i świadomość tego, co szkodzi, a co nie. Typowe sklepowe pieczywo produkuje się z białej mąki z oczyszczonego ziarna – czyli pozbawionego okrywy i zarodka, a więc tego, co najcenniejsze. Taki chleb wygląda jak nadmuchany i tylko zapycha brzuch, zaspokaja głód na krótko, dostarczając niewystarczającą ilość składników odżywczych. Jego skład zazwyczaj to bogactwo substancji konserwujących, polepszaczy smaku, emulgatorów, które z tradycyjnymi recepturami nie mają nic wspólnego. Tymczasem do upieczenia chleba potrzeba jedynie mąki, wody, soli i drożdży, czyli tak jak za dawnych czasów robiły to nasze babcie. Jest to wypiek metodą tak zwaną tradycyjną. Tradycyjny chleb powinien powstawać bez chemicznych dodatków, konserwujących czy spulchniających.

Bezpośrednim założeniem zajęć jest uświadomienie od najmłodszych lat obecnych i przyszłych konsumentów, iż chleb nie jest wrogiem, a ten dobrej jakości może być nawet sprzymierzeńcem w profilaktyce zdrowotnej połączonej z racjonalnym żywieniem człowieka. Ponadto pragniemy pokazać najmłodszym, jak wygląda produkcja pieczywa samodzielnie. Dzieci będą mogły na warsztatach zapoznać się z linią technologiczna produkcji pieczywa w warunkach laboratoryjnych.

Szczecin Zut Ilustracja
Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne Źródła Energii

Wprowadzenie- omówienie pojęcia odnawialne źródła energii, sposobów pozyskiwania energii z OZE i jej magazynowania. Rola i znaczenie OZE dla ochrony środowiska i naszego zdrowia. Pokazy działania ogniw fotowoltaicznych i turbin wiatrowych, spalania i wybuchu wodoru, spalania biomasy.
Zajęcia praktyczne- doświadczenia związane z działaniem ogniw fotowoltaicznych i ogniw paliwowych- zamiana energii światła na energię elektryczną, elektroliza wody- magazynowaniem energii w wodorze.

Szczecin Zut Ilustracja
Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Szczecin Zut Ilustracja
Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej

Mucha oglądana  skaningowym mikroskopem elektronowym – ćwiczenia laboratoryjne

Celem pokazu jest zapoznanie uczniów z najnowocześniejszymi metodami analizy próbek występujących powszechnie w życiu codziennym. W czasie ćwiczenia uczniowie będą mieli możliwość obserwacji m.in. owadów, włosa ludzkiego, nanorurek węglowych oraz przyniesionych przez siebie próbek przy powiększeniach 30 ÷ 800 000 ´. Zostanie również omówiona zasada działania mikroskopu elektronowego, mikroanalizy rentgenowskiej oraz innych technik wysokopróżniowych.

Szczecin Zut Ilustracja
Akademicki Ośrodek Jeździecki

Akademicki Ośrodek Jeździecki – ćwiczenia terenowe. Zajęcia odbywają się na terenie stajni, uczestnicy zapoznają się z pracą ośrodka jeździeckiego oraz pracami związanymi z obsługą koni – karmienie koni, czyszczenie ( w razie sprzyjającej pogody kąpanie koni). Uczestnicy zajęć poczują klimat stajni oraz zabiorą jej zapach do domu. Sugerujemy ubiór jak na wyprawę w teren.

Na zakończenie każdy z uczestników będzie mógł poczuć się jak prawdziwy jeździec dosiadając konia oczywiście pod okiem wykwalifikowanych instruktorów.

Szczecin Zut Ilustracja
Wydział Techniki Morskiej i Transportu

Na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu prowadzone są pokazy związane z praktycznym wykorzystaniem ciekłego azotu oraz kamer termowizyjnych.

W ramach pokazów uczestnicy zajęć poznają właściwości ciekłego azotu oraz będą mogli wziąć udział w eksperymentach oraz zabawach z ciekłym azotem. Zaprezentowane zostaną m.in.

– skraplania powietrza za pomocą ciekłego azotu

– kruszenie twardych, elastycznych materiałów z użyciem ciekłego azotu

– zanurzanie kwiatów i roślin w ciekłym azocie

– kontakt wrzącej wody z ciekłym azotem – „wulkan”

– „bomba” z ciekłego azotu…

W drugiej części pokazów zaprezentowane zostaną kamery termowizyjne oraz sposoby ich praktycznego wykorzystania. Oprócz budowy i zasady działania kamery termowizyjnej, prowadzący przedstawią m.in.:

– zdjęcia elementów konstrukcji budowalnych

– zdjęcia fragmentów ciała ludzkiego

– wpływ „przeszkód” na wykonanie zdjęć termowizyjnych

– zdjęcia ciekłego azotu oraz zasady zmiany tła podczas wykonywania termogramu

Podczas pokazów istnieje możliwość wydrukowania dowolnego (wykonanego przez uczestnika) zdjęcia termograficznego.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support